JBC Pienter Pashok_001

Sinds kort kunnen klanten bij JBC Merksem en Lochristi het ‘Pienter Pashok’ testen. Deze interactieve paskamer is een primeur in België en helpt JBC-klanten in hun zoektocht naar een stralende outfit. Met dit pilootproject wil JBC de shopervaring van haar klanten verder optimaliseren en haar medewerkers hierin extra ondersteunen.


Pienter Pashok maakt komaf met typische paskamerproblemen

Herkenbaar voor iedereen. De broek die je hebt meegenomen naar het pashokje blijkt net niet jouw maat te zijn of je had dat bloesje graag even in een andere kleur gepast. Bij JBC kun je voortaan de hulp inschakelen van het Pienter Pashok. In dit testproject krijg je als klant in een paskamer uitgerust met een interactief scherm extra inspiratie op basis van je klantenprofiel, of de mogelijkheid om een andere kleur of maat te selecteren. Met één druk op het scherm worden de shopmedewerkers op de hoogte gebracht en brengen ze het gevraagde kledingstuk of komen ze jou persoonlijk begeleiden. Via dit interactieve systeem wil JBC haar klanten op een intuïtieve en vooral relevante manier bijstaan tijdens het winkelen.

 

JBC Pienter Pashok_024 “Het doel van de nieuwe paskamerservice, die wij Pienter Pashok gedoopt hebben, is om onze klanten te helpen in het vinden van de outfit die hen op het lijf staat geschreven. Het digitale pashokje gaat niet enkel op zoek naar de best passende maat van een kledingstuk, maar geeft ook inspiratie aan onze klanten”, zegt Lode Van Laere, Chief Omnichannel Officer bij JBC. “Op die manier kunnen onze winkelmedewerkers onze klanten nog beter en kwalitatiever helpen. JBC Merksem en Lochristi zijn de eerste winkels in België die de toepassing mogen testen. Klanten kunnen het Pienter Pashok nog de hele zomer gratis testen in deze twee JBC-winkels.”

 

Digitale hulpmiddelen om winkelervaring te optimaliseren

Het pilootproject kadert in de digitale transformatie van JBC om klanten op termijn nog beter te helpen bij hun aankopen. “Wij onderzoeken continu hoe digitale hulpmiddelen kunnen helpen om onze klanten een zo aangenaam mogelijke winkelervaring te bieden en zo ook onze winkelmedewerkers hierin nog extra te ondersteunen in de uitvoering van hun job”, aldus Jo Braeckman, Group ICT Manager en Program Manager Digitale Transformatie bij JBC. “De feedback van klanten en medewerkers tijdens deze testperiode zal bepalen of de interactieve paskamers in alle Belgische JBC-winkels zullen worden ingevoerd.”

 

JBC Pienter Pashok_005

Technische ondersteuning wordt geleverd door The Connected Loop, een  startup gespecialiseerd in new business development, en Froomle, een startup die op basis van machine learning technologie persoonlijke aanbevelingen doet.

Deze persoonlijke aanpak op maat van elke individuele klant wordt sinds kort ook toegepast in de webshop en zal in de toekomst bovendien geïntegreerd worden in andere kanalen zoals de app, e-mails en de in-store kiosken.

 

Dat JBC graag innoveert om haar klanten steeds beter te helpen, bewees de Belgische kledingretailer eerder al met de introductie van RFID-technologie om voorraadbeheer te stroomlijnen, de lancering van de eerste interactieve reclamespot en de in-store kiosken, waar klanten een kledingstuk dat niet meer beschikbaar is in de winkel alsnog kunnen bestellen. 

Naar overzicht
Delen
FacebookTwitterLinkedIn